miercuri, 30 mai 2007

ROLUL PERTURBATOR/(IN)FORMATOR AL NOILOR TEHNOLOGII DE COMUNICARE SI INFORMARE

">

In secolul al xx-lea,cercetarea stiintifica a atins apogeul in cele mai multe domenii-nu degeaba s-a spus ca reprezinta in istoria omenirii"varsta laboratorului".Astazi individul este confruntat cu o adevarata explozie informationala,corelata cu necesitatea de a fi la curent cu tot ce se intampla...mijloacele de informare sunt mai variate si performante,noile tehnologii ofera diverse alternative iar presa scrisa lasa tot mai mult loc televiziunii si internetului.Calculatorul,inventia cu amprenta cea mai puternica asupra vietii cotidiene la sfarsitul sec.al xx-lea.Utilizarea lui pe scara larga a determinat aparitia unor noi segmente economice,compiuterul are astazi o utilitate atat de larga,incat nu exista domeniu in care sa nu fie folosit.Lansarea retelei www(WORLD WIDE WEB)in 1991 permite comunicarea intre utilizatorii de internet din intreaga lume.Consider ca noile tehnologii au un rol atat perturbator cat si informator si formator,depinde cum,cu ce scop si de ce utilizam serviciile oferite de calculator.Desigur calculatorul cea mai moderna si accesibila metoda de informare poate fi perturbator,de ce?Unii nu constentizeaza consecintele asupra sanatatii si regresului lor(deoarece cine nu progreseaza ,regreseaza).Cum ne influenteaza noile mijloace de informare?Cred ca si in bine si in rau,dar mai mult negativ deoarece tinerii nu constientizeaza adevaratul rol al lor.Majoritatea adolescentilor si tinerilor isi petrec timpul liber in fata televizorului si al calculatorului,navigand ore intregi pe internet?Oare e bine?Regret foarte mult ca cei din generatia mea nu folosesc aceste metode pentru informare,intr-un scop informativ.S-a constatat de catre statiscieni ca cei care petrec mult timp in fata
calculatorului nu doar nu mai pot gandi clar/limpede dar si isi pierd vederea,din cauza radiatiei produse de aparat se pot imbolnavi de cancer,si de ostepondroza daca folosesc des tastatura.Am enumerat doar efectele negative insa internetul si mai putin televiziunea sunt si niste metode foarte utile de informare,oferind diverse modalitati de formare si informare."Întotdeauna omul a căutat să se informeze pentru a învăţa mai bine, a crea, a decide, a acţiona. Dintotdeauna, el a produs idei, a scris texte şi a contribuit la dezvoltarea cunoaşterii. Astăzi, el comunică cu uşurinţă cu semenii săi prin telefon, fax sau mesagerie electronică şi-şi exprimă frecvent părerile la televiziune, în media, sau în reuniuni şi conferinţe. Această producţie de informaţie generală sau specială a condus la crearea dispozitivelor legate de difuzarea cunoştinţelor, precum reviste de specialitate, congrese, biblioteci, centre de documentare, baze de date, serverele noii pânze electronice, numite Internet. Se dezvoltă azi veritabile pieţe industriale în sânul unei societăţi a informaţiei. Se impune o nouă filosofie a sistemelor de informare şi documentare. Selecţia conţinutului de informaţii, condiţionarea acestora pentru o utilizare pertinentă, stăpânirea tehnologiilor de informare, în special a nevoilor şi grijii unui răspuns economic şi cultural, sunt componentele principale ale unui management al informaţiei. În faţa extraordinarelor transformări ale sistemelor de informaţii şi documentare din ultimii douăzeci de ani, în faţa actualei explozii a reţelelor electronice, trebuie să constatăm că un număr de cercetători sau profesori rămân neştiutori faţă de posibilităţile oferite azi, dar şi de riscurile care pot apare, dintr-o imperfectă stăpânire şi cunoaştere a acestora.
A colecta, a tria, a trata, a valida, a difuza informaţia utilă este cu siguranţă problema specialiştilor în informare şi documentare formaţi corect şi competenţi, dar aceasta priveşte atât pe cercetători, economişti, ingineri, industriaşi cât şi pe formatori, responsabili de instituţii de învăţământ, elevi şi studenţi. Toţi trebuie să intervină ca actori ai unei noi inteligenţe, fondate pe un management responsabil al informării. Mai mult, azi, trebuie să găseşti legăturile care se stabilesc între procesul informaţiei, pe de o parte şi demersurile de formare sau învăţare, pe de altă parte. Formatorii trebuie să cunoască ce reprezintă diferitele moduri de informaţie, de dezvoltarea practicilor pedagogice originale, fondate pe noi moduri de prezentare a informaţiei, pentru a incita elevii şi studenţii să devină adevăraţi cetăţeni ai societăţii informaţiei. Pregătirea tinerilor, şcoala, universitatea, metodele de informare moderne au devenit o necesitate. Centrul de documentare şi de informare şi biblioteca universitară sunt instrumente de punere în valoare a resurselor electronice, ale Internetului şi multimedia. Integrarea lor într-un proiect pedagogic punând informaţia în centrul procesului formativ este mai mult ca niciodată o prioritate. Diferite unghiuri de abordare oglindesc raporturile între informare şi formare, pentru formarea cu informaţie şi formare pentru informaţie."(Biblioteca euroweb)
Get your own Slide Show!

4 comentarii:

Anonim spunea...

generic cialis generic cialis online cialis cialis cialis costo cialis prezzo comprar cialis cialis

Anonim spunea...

generic cialis 20 mg generic cialis online cialis generique prix cialis 20 mg cialis senza ricetta dove acquistare cialis cialis generico cialis generico andorra

Anonim spunea...

http://cialisnopreascriptionmg.net/ cialis no preascription
http://achatcialisgenerique20mg.net/ cialis commander
http://acquistocialisgenerico20mg.net/ cialis ricetta medica
http://comprarcialisgenerico20mg.net/ cialis

Anonim spunea...

http://acheterviagragnerique1.net/ vente viagra
http://comprarviagragenerico1.net/ comprar viagra
http://acquistareviagragenerico1.net/ viagra
http://kaufenvaigragenerika1.net/ viagra kaufen